سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آموزش آشپزی
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 2
کل بازدید : 15417
کل یادداشتها ها : 54

ساعت 12:46 ع توسط morteza


 

, باقالی پلو با گوشت, روش باقالی پلو با گوشت, روش پخت باقالی پلو با گوشت, روش پختن باقالی پلو با گوشت, پخت باقالی پلو با گوشت, پختن باقالی پلو با گوشت, اموزش باقالی پلو با گوشت, اموزش پخت باقالی پلو با گوشت, اموزش پختن باقالی پلو با گوشت, طبخ باقالی پلو با گوشت, دستور باقالی پلو با گوشت, دستور پخت باقالی پلو با گوشت, دستور پختن باقالی پلو با گوشت, دستو باقالی پلو, باقالی پلو, اموزش باقالی پلو, اموزش پخت باقالی پلو, اموزش پختن باقالی پلو, روش پخت باقالی پلو, روش پختن باقالی پلو, جدید ترین روش پختن باقالی پلو, راز باقالی پلو

 

این روزها که فصل باقالی است می توانید با تنوع بخشیدن به برنامه غذایی خود و تهیه این غذای خوشمزه ,سفره خود را رنگین تر کنید.

مواد لازم:
1000گرم برنج ایرانی
500 گرم ماهیچه گوسفندی
300 گرم شوید خشک
400 گرم باقلا سبز ایرانی
(متوسط)یک عدد پیاز سرخ شده
یک قاشق چای خوری زعفران
یک فنجان روغن هسته انگور(روغن مایع)
نمک و فلفل به مقدار دلخواه

طرز تهیه :
چربی های ماهیچه را از آن جدا کنید کاملا تمیز شود.ماهیچه ها را به همراه پیاز سرخ شده و نمک و فلفل و روغن در حرارت خیلی کم به مدت 45 دقیقه تا یک ساعت بپزید. شویدها را به مدت 10 الی 15 دقیقه در آب خیس کنید. برنج را مطابق دستور غذای پلو بپزید. دو دقیقه قبل از اینکه برنج را آبکش کنید باقالی ها را به آن اضافه کنید. برنج و باقالی را به آرامی آبکش کنید. ¼ پیمانه آب و روغن را در قابلمه بریزید و حرارت دهید. در همین حین برنج و باقالی و شوید را در داخل قابلمه بریزید . پس از چند دقیقه روی در قابلمه را با دمکنی و یا دو لایه دستمال حوله ای بپوشانید. زعفران را با یک قاشق غذاخوری آب داغ مخلوط کنید. با 6 قاشق برنج در ظرف جداگانه مخلوط کنید. برنج را در ظرف بریزید و برنج آغشته به زعفران را به روی آن اضافه کنید.

روش دوم

باقالی پلو با گوشت

مواد لازم :

برنج

باقالی

شوید

ران گوسفند ( یا ـ ماهیچه یا ـ مرغ )

زعفران سائیده

نمک

کرفس

پیاز

هویج

مراحل تهیه:

1- گوشت را به قطعات درشت برش داده و با شاخه کرفس و هویج و پیاز آب پز می کنــید ودر انتهای پخت نمک را اضافه می نمائید طوری که بعد از پخت نصف لیوان آب با قالی مانده باشد .
2- البته در مورد ماهیچه می توان آن را برش نداد و آبپز نمائید ودرسته در لابه لای برنج قراردهید .
گوشت مرغ را باشاخه ای کرفس و هویج آبپز نمائید که بعد از پخت نصف لیوان آب داشته

باشد.

3- شوید را کاملأ خرد می کنید بهتر است همیشه از شویـــد تازه استفاده گـردد چون شوید خشک طعم باقالی پلو را عوض می کند .

در صورتی که شوید تازه در فریزر نگهداری می شود سعی شود موقع دم کردن برنج از فریزر خـارج کـرده و با فشار دست آن را به صورت پودر در آورده و لابه لای برنـج بپاشید .

4- اگر باقالی دیر پز و رنگ آن زرد باشد در دیگی که بناست برنج ریخته شود اول باقالی را ریخته پس از دو سه جوش برنج را به آن اضافه می کنید ولی اگر باقالی زود پز است با برنــج در دیگ ریخته شود .

5- برنج و باقالی را در دیگ ریخته تا اینکه باقالی و برنج مغز پخت شود ودر آبکش بریزید .

6- اگر بخواهید که رنگ باقالی پلو کمی سبز رنگ باشد قبل از اینکه برنج را به آبکش بریزید . کمی شوید را داخل آب برنج ریخته و سپس برنج را آبکش می کنید .
7- ته دیگ کمی روغن بریزید و مقداری از مخلوط برنج و باقالی را در دیگ ریخته و سپس شوید را بر روی آن بپاشید این عمل را تکرار کنید تا اینکه برنج و باقالی و شوید تمام شود و بگذارید که برنج دم بکشد.
8- زعفران سائیده شده را با کمی آب گرم مخلوط و حل نمائید.

9 – یک یا دو کفگیر از برنج را برداشته و با زعفران آبکرده مخلوط کنید .
10- برنج را در دیس ریخته و لابه لای آن گوشت را قرار دهید و سپس برای تزئین از برنج زعفرانی استفاده کنید .








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ


           
           

سایت تفریحی